Du kan använda båda molntjänsterna.
Ha dock i åtanke att allt data som ni skickar ich lagrar i Office 365 inte hanteras av Red Cloud IT.
Support på Office 365 hanteras av er återförsäljare.
För att Office 365 ska fungera i vår miljö krävs ni har en licens som är minst Office 365 Business Premium (eller E3).
För frågor kring det, kontakta er återförsäljare.
Teamsmöten och e-post o.s.v hamnar i din Outlook för Office 365 och all e-post finns hos Microsoft i deras molntjänster medans t.ex du startar dina andra program som vanligt hos oss i rCloud (t.ex. Visma Administration).
Om ni valt att även ha er e-post hos oss och vill använda Teams / Skype eller andra mötesprogram så fungerar det också såklart.
Det finns ett par sätt att göra det på.
Metod 1
Antingen sätter ni upp er lokala Windows 10 Epost klient (och klickar på möten där så ni kan starta ert Teams möte med kamera och mikrofon lokalt i er dator.
Metod 2
Ni kan också logga in i webmailen för rCloud på och klicka på mötesinbjudan den vägen. Då startas din lokala Teams och kamera och mikrofon fungerar som vanligt.
Vi rekommenderar dock inte att starta t.ex. Microsoft Outlook i rCloud för att delta i Teams/Skype möten då det helt enkelt kommer upplevas som att det går för långsamt och hackigt.