Kundservice och support
Här hittar du allt du behöver för att komma igång, felsöka eller få svar på dina frågor.
Du kan kontrollera om vi har någon driftstörning som kan påverka er tjänst hos oss.
2. Kom igång
Att byta från Internet Explorer till Microsoft Edge i molntjänsten rCloud Office
Category: 2. Kom igångI Windows är standardwebbläsaren satt till Internet Explorer men det kan du ändra själv .
Starta t.ex “Microsoft Edge @ rCloud” (Inställningarna ser ungefär likadana ut i Google Chrome ) .
Klicka på de tre prickarna högst upp till höger.
klicka sedan på valet “Standardwebbläsare”
klicka på knappen “Ange som standard”
3. Ställa in e-post
Hur man konfigurerar e-postklienten Mailbird mot molntjänsten rCloud Office
Category: 3. Ställa in e-postEftersom Microsoft bestämt sig för att lägga ner stödet för Windows Mail så finns det några andra alternativ.
- Använda dina vanliga ikoner i programgruppen och starta din Outlook
- Använda e-post över på url http://mail.rcloud.se
- Anvädna tredjepartslösningar . Här finns t.ex. Mozilla Thunderbird (som dock kräver några tillägg som OWL for Exchange) och även klienten Mailbird. Båda kommer med en liten kostnad dock.
Det här inlägget visar hur inställningarna ska se ut för att sätta upp Mailbird. - installera programvaran först och installera den .
- Sätt sedan upp ett konto med följande inställningar (välj Server som Exchange)
Texten för server URL ska vara
https://exchange.rcasp.se/EWS/Exchange.asmx
4. Felsökning och felmeddelanden
Categories: 4. Felsökning och felmeddelanden, 5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud OfficeI dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
[advanced_iframe src=”https://blog.redcloud.se/skicka-arende” width=”100%” height=”900″]
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
Category: 4. Felsökning och felmeddelandenDet här kan bero på många saker men brukar vara lätt att fixa.
Windows:
Testa först med att uppdatera ikonerna från kontrollpanelen.
- Starta kontrollpanelen och leta upp ikonen RemoteAPP-och Fjärrskrivbordsanslutningar
- Klicka på knappen Egenskaper för Red Cloud IT rCloud Office och klicka på knappen Uppdatera
Nu ska ikonerna komma tillbaka ..
- Om det står 0 program tillgängliga kan du prova starta Internet Explorer och surfa till https://ts001.rcasp.se/rdweb.
Logga in med din e-post adress och lösenord
MAC / Android / Surfplattor:
Öppna RD Client, klicka på fliken Apps
Klicka på de tre prickarna till höger om “Red Cloud IT rCloud Office” och välj “Uppdatera”
5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office
Categories: 4. Felsökning och felmeddelanden, 5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud OfficeI dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
[advanced_iframe src=”https://blog.redcloud.se/skicka-arende” width=”100%” height=”900″]
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
2. Kom igång
Att byta från Internet Explorer till Microsoft Edge i molntjänsten rCloud Office
I Windows är standardwebbläsaren satt till Internet Explorer men det kan du ändra själv .
Starta t.ex “Microsoft Edge @ rCloud” (Inställningarna ser ungefär likadana ut i Google Chrome ) .
Klicka på de tre prickarna högst upp till höger.
klicka sedan på valet “Standardwebbläsare”
klicka på knappen “Ange som standard”
3. Ställa in e-post
Hur man konfigurerar e-postklienten Mailbird mot molntjänsten rCloud Office
Eftersom Microsoft bestämt sig för att lägga ner stödet för Windows Mail så finns det några andra alternativ.
- Använda dina vanliga ikoner i programgruppen och starta din Outlook
- Använda e-post över på url http://mail.rcloud.se
- Anvädna tredjepartslösningar . Här finns t.ex. Mozilla Thunderbird (som dock kräver några tillägg som OWL for Exchange) och även klienten Mailbird. Båda kommer med en liten kostnad dock.
Det här inlägget visar hur inställningarna ska se ut för att sätta upp Mailbird. - installera programvaran först och installera den .
- Sätt sedan upp ett konto med följande inställningar (välj Server som Exchange)
Texten för server URL ska vara
https://exchange.rcasp.se/EWS/Exchange.asmx
4. Felsökning och felmeddelanden
I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
[advanced_iframe src=”https://blog.redcloud.se/skicka-arende” width=”100%” height=”900″]
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
Det här kan bero på många saker men brukar vara lätt att fixa.
Windows:
Testa först med att uppdatera ikonerna från kontrollpanelen.
- Starta kontrollpanelen och leta upp ikonen RemoteAPP-och Fjärrskrivbordsanslutningar
- Klicka på knappen Egenskaper för Red Cloud IT rCloud Office och klicka på knappen Uppdatera
Nu ska ikonerna komma tillbaka ..
- Om det står 0 program tillgängliga kan du prova starta Internet Explorer och surfa till https://ts001.rcasp.se/rdweb.
Logga in med din e-post adress och lösenord
MAC / Android / Surfplattor:
Öppna RD Client, klicka på fliken Apps
Klicka på de tre prickarna till höger om “Red Cloud IT rCloud Office” och välj “Uppdatera”
5. Vanliga och övriga frågor och svar kring rCloud Office
I dagarna har vi satt upp en ny serviceportal där du kan t.ex beställa användare, beställa borttagning av användare , lägga ärenden som felanmälan o.s.v
Du når den enklast genom http://servicedesk.rcloud.se
Du kan även logga in direkt nedan
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
[advanced_iframe src=”https://blog.redcloud.se/skicka-arende” width=”100%” height=”900″]
Ange en giltig e-postadress, skapa ett lösenord och du är igång direkt. (Här kan även du som inte är kund ännu beställa ett konto eller ställa frågor till oss)
För länken med “Tips och tricks” behövs ingen registrerad användare
1. Installation
2. Kom igång
3. Ställa in e-post
4. Felsökning
5. Övriga frågor och svar