Fel: Ikonerna saknas eller fungerar inte

Category: 4. Felsökning och felmeddelanden

Det här kan bero på många saker men brukar vara lätt att fixa.

Windows:

Testa först med att uppdatera ikonerna från kontrollpanelen.

  1. Starta kontrollpanelen och leta upp ikonen RemoteAPP-och Fjärrskrivbordsanslutningar
    rCloud RemoteApp ikon
  2. Klicka på knappen Egenskaper för Red Cloud IT rCloud Office och klicka på knappen Uppdatera

    Nu ska ikonerna komma tillbaka ..


    Det står också hur många program du har tillgängliga.

  3. Om det står 0 program tillgängliga kan du prova starta Internet Explorer och surfa till https://ts001.rcasp.se/rdweb.
    Logga in med din e-post adress och lösenord

 

MAC / Android / Surfplattor:

Öppna RD Client, klicka på fliken Apps

Klicka på de tre prickarna till höger om “Red Cloud IT rCloud Office” och välj “Uppdatera”

 

Tag: uppdatera rCloud
Comments are closed.